loading

Domani en Gloedcommunicatie bundelen hun
krachten op het gebied van reporting

Annemarie van Rijn Adelbert Smal

Vanaf 1 september bundelen Domani en Gloedcommunicatie uit Nijmegen hun krachten op het gebied van (online) reporting, verantwoordingscommunicatie en duurzaamheidsverslaggeving. Domani en Gloed bieden opdrachtgevers full-service strategisch advies en uitvoerende slagkracht bij het transparant rapporteren over hun activiteiten en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

De markt vraagt om meer transparantie en maatschappelijke verantwoording over onder meer duurzaamheid en de Sustainable Development Goals (SDG’s). Stakeholders verwachten dat organisaties op een toegankelijke, transparante en goed leesbare manier verantwoording afleggen. Alleen financiële verantwoording is niet meer van deze tijd. Door open, transparant en duidelijk te zijn, stelt een organisatie zich kwetsbaar op en biedt zij ruimte voor dialoog en verbinding met stakeholders. “Organisaties moeten steeds duidelijker laten zien welke waarde zij voor de samenleving hebben op de lange termijn”, vertellen directeur Adelbert Smal van Gloedcommunicatie en Annemarie van Rijn van Domani. “Dit vraagt een andere aanpak van bedrijven. Een concrete vertaling van ambities naar doelstellingen, een nieuwe inrichting van verantwoordingsprocessen en sturen op andere kpi’s. Integrated, online en continuous. In aantrekkelijke content die snackable is, gemakkelijk deelbaar, visueel aantrekkelijk en goed vindbaar. Dat is de ‘next step’ in verslaggeving.”

Expertise van ondersteunende bureaus
De ontwikkelingen in verantwoordingscommunicatie vereisen verregaande expertise van ondersteunende bureaus. Domani en Gloed bundelen hun krachten. Domani is al jarenlang een van de toonaangevende bureaus in advies en ontwikkeling van jaarverslagen, duurzaamheidsverslagen en jaarmagazines. Gloedcommunicatie legt zich vanuit duurzaamheidsverslaggeving en online communicatie al geruime tijd toe op (online) reporting als dienst, aangevuld met art direction en designexpertise en onlinemarketingkennis als Google partner. Gezamenlijk werken de bureaus voor tientallen profit- en non-profit opdrachtgevers, zoals Nederlandse Spoorwegen, Alliander, Jaarbeurs, Hydratec, War Child, JustEat TakeAway.com, PostNL, Volker Wessels en TBI.

Annemarie: “De samenwerking met Gloedcommunicatie biedt Domani een grotere strategisch-inhoudelijke en uitvoerende slagkracht en daarmee een absolute meerwaarde voor alle organisaties die hoge eisen stellen aan hun verantwoording.” Voor Gloedcommunicatie betekent de samenwerking een grote stap naar voren in de markt. Adelbert: “De kracht van onze bureaus komt mooi samen in onze jaarverslagprojecten: van conceptontwikkeling, strategische visie, waardecreatiemodellen en content creatie tot vormgeving, onlinedienstverlening. Dat combineren we met een ijzersterke uitvoering. We kijken er enorm naar uit om samen onze huidige en toekomstige opdrachtgevers te ondersteunen in hun ambities op het gebied van verslaggeving”.

Meer informatie of kennismaken?
Wil je meer weten over onze samenwerking of over de waarde van transparantie en een goed jaarverslag? Neem dan contact op met Annemarie van Rijn via annemarie@domanireport.nl of Adelbert Smal via adelbertsmal@gloedcommunicatie.nl.